vineri, 14 noiembrie 2008

Povestea unui chist de pancreas

Hai sa va povestesc, totusi, despre chistul de pancreas si erorile ingrozitoare la care puteti fi supusi daca ati fost cumva blagosloviti cu asa ceva.
Maica-mii i s-a descoperit un chist de 2 cm pe pancreas cam prin 1992, la o ecografie facuta de faimosul doctor Pop Adrian la spitalul CFR 2. Catalogat din prima ca pseudochist. Fara intrebarea antecedentelor de pancreatita acuta, traumatism etc. Pur si simplu. Pseudochist. Am monitorizat anual acest pseudochist pt. a vedea daca nu creste, de frica - asa cum ni s-a spus - ca acesta sa nu se mareasca sa compreseze organe adiacente sau sa se sparga Doamne fereste!
  • In 2002 o ecografie facuta de Dr. Adriana Toader la Munposan spune: Pancreas normal !!!
  • In 2003, o ecografie facuta intamplator la Spitalul de Urgenta Floreasca, pt. ca mama alunecase si cazuse in baie lovindu-se la coasta, spune asa: La nivelul cozii pancreasului , se observa o imagine pseudo-chistica de cca 2,6/2,2 cm. (Dr. Dragnea Iuliana). De ce pseudochistica? Pt ca nu are pereti proprii? Sa mergem mai departe.
  • 01.11.2005 - Dr. Daraban Florina descrie: Pancreas, prezinta in regiunea cefalica un chist de aproximativ 32/22 mm.
  • 13.01.2006 Dr. Motoc Adriana de la Victor Babes spune asa: Pancreas cu ecostructura neomogena, ecogenitate usor crescuta la nivelul cozii, imagine transonica de 35/25 mm cu pereti mai grosi, de aproximativ 3,3 mm, continut neomogen, cu cateva ecouri hiperecogene in interior (pseudochist?) se intreaba ea. Oricum, este prima dupa atatia ani care ne recomanda CT pt pancreas pt a vedea daca este un chist sau dilatatie...
  • 15.08.2006 , Dr. Daraban Florina descrie : Pancreas- prezinta o imagine transonica bine delimitata la nivelul corpului de 40/34 mm.
  • 8.01.2007, Dr. Omer Secil de la Spitalul Sf. Ioan (unde fusese internata pt. diverticulita) spune asa: pancreas cu ecostructura neomogena, formatiune transonica 35/33 mm cu contur neregulat.
  • 22.03.2007, Dr. Daraban Florina scrie: la nivelul pancreasului, spre coada, se vizualizeaza o imagine transonica rotunda de aproximativ 4/3 cm.
  • 11.06.2007, Dr. Daraban Florina scrie: la nivelul capului pancreatic spre corp se evidentiaza o formatiune ovalara transonica, bine delimitata cu diametru de 43/29 mm.
  • 05.12.2007 - Dr. Daraban scrie: Se mentine la nivelul corpului pancreasului aceeasi imagine transonica de chist 44/32 cm.
  • 07.05.2008 - Dr. Rodica Constantin spune: la nivelul cefalic formatiune transonica 41,6/41,3 mm
De prin 2007 (se vede ca l-am controlat mai des) a inceput sa simta "o greutate in capul pieptului"... sau "ceva ca o minge"... In 21 iulie 2008 , la intoarcerea dupa o perioada foarte buna la bai, are o criza de... pancreatita acuta cu durere difuza (nu in bara!) in capul pieptului, care raspundea in spate, pe coloana. Mergem la Spitalul Floreasca unde de garda era Dr. rezident chirurgie Dinescu Georgiana. I se face o ecografie care arata urmatoarele: La nivelul jonctiunii dintre corp si coada, formatiune chistica neomogena de 5/5,5/5,5 cm, fara pereti proprii, contur net neregulat; continutul este neomogen prezentand fine septuri si sedimente hiperecogene in interior. Lipaza - 900 U/L !!!! I se pune diagnosticul de pancreatita acuta si este internata in ideea de a fi tratata spre scaderea lipazei.
In momentul acela m-am speriat cu adevarat... chistul crescuse la 5,5 iar ecografia vorbea despre un contur neregulat desi formatiunea era FARA PERETI PROPRII - caracteristica clara a unui pseudochist care - spun cartile - nu se malignizeaza niciodata... Bun... este pusa sub tratament cu antibiotice si i se fac CT (fara substanta de contrast!!!) si markerul CA 19-9.
Emotii mari...spaime... CA19-9 = 102 U/ml (valori normale 0-32 U/ml)... dar tomografia, facuta de Dr. Mirela Debretin ne linisteste total: La nivelul corpului pancreatic se constata prezenta unei formatiuni chistice cu diam. axial maxim de 55 mm , bine delimitat, cu continut lichidian omogen, avand aspectul unui pseudochist. Formatiunea chistica comprima corpul gastric la nivelul micii curburi iar posterior amprenteaza confluentul spleno-portal. Yess... am multumit lui Dumnezeu... markerul crescut nu avea nici o importanta... corelat cu tomografia, cresterea lui arata doar pancreatita acuta... Este lasata sa plece acasa cu ameliorare si analize bune: lipaza scade la 475 de la 900, Fosfataza alcalina 93, TGP 35, TGO 27 (superbune).
  • 18.09.2008 ma gandesc sa-i fac o serie de analize. VSH-ul este dublu iar Fibrinogenul 475 fata de limita 400. Presupun ca-i din cauza oaselor care o dor. Dupa ce ii fac o serie de radiografii o duc la ortoped la Victor Babes, care-i prescrie Arcoxia, Controloc si Bonviva.
  • 08.10.2008 - pentru ca se vaita din nou de "minge in capul pieptului" ma gandesc la Dr. Gabriel Constantinescu despre care auzisem ca "intzeapa" chisturile de pancreas pt drenaj si consider ca i-ar trebui asa ceva si mamei pt. ca acea formatziune sa nu-i mai apese stomacul. Ma uit pe internet si vad ca el este chiar directorul de la Floreasca dar ca poate fi gasit si la SANADOR - Victoriei. Ajungem la el si ne recomanda un nou CT de pancreas (cu substanta de contrast), o endoscopie, precum si inca o serie de analize: fibrinogen, CRP, VSH, fosfataza alcalina, ALT, AST, CEA, CA19-9, GGT. De endoscopie mama nici nu vrea sa auda .
  • 13.10.2008 - CT cu subst de contrast facuta de Dr. Ileana Racoveanu ne arunca in cazanul cu smoala... Formatiune chistica de 37/32 mm ce prezinta pe peretele posterior un mugure tumoral solid hipercaptant de 8 mm... Fara infiltrarea grasimii pancreatice, fara adenopatii loco-regionale. Diagnostic: Adenocarcinom chistic pancreatic... Restul markerilor si analizelor ies in limite normale...
Din acest moment incepe totul... Unde sa merg? Ce sa fac? Ce am de facut? Toate raspunsurile duceau catre Dr. Mihnea Ionescu de la Fundeni (in afara de dr. Constantinescu care mi-a spus ca pe toti pacientii lui ii indruma spre Dr. Beuran). Ma apuc si citesc despre chisturi... seros, mucinos etc. Decid sa-i mai fac niste markeri, CA 125, CA 15-3... ies bine si acestia... Aflu apoi ca de fapt sunt relevanti doar in cazul punctiei cu ac fin a chistului...

  • 20.10.2008 ajung la Fundeni la dl. conferentiar Mihnea Ionescu si ii arat tomografia. Trebuie scos! - spune el si ne cheama saptamana viitoare. Avem asadar, inca o saptamana... este o bucurie ca mai sta o saptamana intreaga dar si un chin ingrozitor...
  • 27.10.2008 ne interneaza Dr. Traian Dumitrascu si ... a doua zi, la 8.30 este programata pt. operatie... ne asteptam la niste zile de investigatzii dar... ma rog. seara, doctoritza Andra Popescu imi spune ca este o operatie riscanta... experimentez o situatzie oribila in care n-am ce sa fac, nu stiu ce sa fac... ce este mai bine sa fac... mi-e rau... o iau acasa noaptea... si mai dorm o data langa ea intreaga...
  • 28.10.2008 - ne trezim cu noaptea in cap si gonim catre Fundeni... 8.00 - discutam cu anestezistul. 8.20 - i se face o injectie pre-anestezie, este pusa pe targa ... imi face trist cu mana ... raman in infern... ma rog, ma rog, ma rog... 11.30 iese din sala doctorul... "Am operat-o. Initial am vrut sa scot doar corpul pancreasului dar chistul arata urat si am scos si restul, plus splina. La ex. extemporaneu n-a iesit cancer dar trebuie luate sectiuni din mai multe locuri... Oricum, si daca nu este, s-ar fi malignizat sigur. " 15.30 ... intru la reanimare si... nu doresc nimanui sa treaca prin asa ceva... mama la aparate cu insulina, taiata, gemand de durere... nu mai am sange in mine...
  • 29.10.2008 este adusa la salon ... pe fisa scrie asa: intraoperator : Tumora chistica de corp de pancreas, adenopatii loco-regionale, ex. extemporaneu: chist adenom papilifer cu displazii severe. Se efectueaza splenopancreatectomie corporeo-caudala si evidare ganglionara loco-regionala. Urmeaza o perioada in spital in care nu doarme deloc si e slabita tare. Face tratament cu Perfalgan si Helicid. Glicemia iese ok, nu are febra. Am dormit cu ea in salon... in toata perioada asta... ce am vazut acolo, ce am auzit... oameni aflati in situatii limita, priviri speriate... vesti groaznice care aruncau oamenii in prapastii... mi-e rau...
  • 04.11.2008 este externata cu un tub de dren (de la bontul de pancreas) . Pe fisa de externare scrie: Pacienta de 62 de ani, histerectomizata in antecedente, cunoscuta cu chist pancreatic de 2 cm de aproximativ 15 ani este decelata la evaluarea CT cu o crestere in dimensiuni a chistului pana la 37/32 mm si aparitia unui mugure intrachistic de 8 mm, CA 19-9 = 24 . Cu suspiciunea ridicata de chistadenocarcinom se interneaza in clinica noastra in vederea tratamentului chirurgical. Intraoperator VCO 3317/28.oct.2008, se stabileste diagnosticul TUMORA CHISTICA DE CORP PANCREATIC, ADENOPATII LOCO-REGIONALE (Hp. extemporaneu: chistadenom seros cu displazie severa) pentru care se practica splenopancreatectomie corporeo-caudala, evidare ganglionara loco-regionala. Evolutie postoperatorie favorabila cu reluarea tolerantei digestive si a tractului intestinal, afebrilitate. Se externeaza cu mentinerea unui tub de dren exteriorizat in flancul stg. cu drenaj cca. 50 - 100 ml pe zi, turbid cu recomandarile : evita efortul fizic, regim igieno-dietetic recomandat, se suprima firele la 21 de zile, revine pt. rezultatul examenului histopatologic la parafina in functie de care se va decide atitudinea terapeutica ulterioara, revine la control peste 3 luni, dispensarizare prin medicul de familie.
  • 5.11.2008 - are dureri de oase, de coloana...
  • 8.11.2008 - o doare operatia foarte tare si este speriata
  • 9.11.2008 - nu are pofta de mancare, ameteste, o doare urechea stanga, "n-o tin genunchii"...
  • 10.11.2008 - are o noapte mai buna... o doare osul coracoid , are crampe abdominale , diaree, durere in capul pieptului
  • 11.11.2008 - mergem dis de dimineata la camera de garda Fundeni unde o vede Dl. Conferentiar. Operatia merge bine. I se face ecografie abdominala pe care scrie asa: fara colectii abdominopelvine vizibile, fara lichid de ascita abdominopelvin, fara pleurezie. I se recomanda scoaterea drenului. Asistenta sefa ne sugereaza insa sa il mai tinem si ne recomanda sa venim cand nu mai curge deloc timp de 48 de ore. Ne intoarcem acasa unde ii este foarte rau. Este slabita si are stare de... coma spune ea... simte cum cade in gol. Ii cumpara tata polen si isi revine un pic. Mi se pare ca au trecut multe zile iar refacerea ei stagneaza. Decid sa-i fac urgent niste analize si merg la medicul de familie.
  • 12.11.2008 - noaptea dureri de cap si tensiune intraoculara. O doare osul coracoid. Vine d.na Stela si ii ia sange. Pe dren curge ceva gros, ca o spuma. I se inflameaza ceva pe rect care o" zgarie si o doare" . Ii cumpar Ultraproct. Important: Pe toata perioada de la operatie o intzeapa buricele degetelor si o doare mana dreapta.
  • 13.11.2008 - Mergem din nou la Fundeni unde Dr. Traian Dumitrascu ii scoate drenul dar si firele!!! In drum spre casa luam analizele : Trombocite 1134 fata de (150-450) normal!!!!! Hematocrit mic, procent limfocite mic, fosfataza alcalina marita, TGP marit. Intru in panica. Il sun pe Dr. Dumitrascu care imi spune sa ii dau Aspenter 1 /zi, trombocitoza fiind de la lipsa splinei. Ma programez urgent la hematolog Dr. Anca Roxana Lupu careia ii explic situatia. Raportul acesteia arata : Trombocitoza reactiva post splenectomie. Aspenter 75 mg pe zi si repetarea hemogramei peste cca 3-4 saptamani. Deci, de aceea o durea capul, ochii, o intzepau buricele degetelor si o durea si mana dreapta. Sper din suflet sa nu faca trombi sa mai patzim cine stie ce... oare de ce nu mi-a dat Clexan?
  • 14.11.2008 - Iar are o zi de slabiciune. O doare osul coracoid. Are crampe dupa masa si ma sperii sa nu faca ischemie intestinala din cauza trombozei. Doamne fereste! Se simte din nou slabita... si are dispozitie proasta. De 2 zile nu are scaun.
  • 15.11.2008 - toata noaptea a gemut si s-a vaitat ca o doare operatia. Ie galbejita si moale dar are glas si se implica in ce-i in jur. Ba chiar, dupa ce am pus un pui la fiert a venit si a pus mirodeniile si a facut galusti ca sa iasa supa aia a ei minunata... A mancat si ea o portzie zdravana dar a inceput iar s-o doara osul ala. Cand o doare, n-o doare mult timp dar o doare foarte tare. Ce-o fi asta? Sper sa fie de la cum au legat-o la operatie si nu alte belele... Din nou a durut-o burta (crampe) dupa una din mesele de azi... si iar mi-e frica de ischemia aia intestinala... oare o fi suficient sa-i dau numai un Aspenter pe zi la o Trombocitoza atat de mare? Azi a si plans si mi-a rupt sufletul... daca acum plange ce ma fac daca avem ghinionul ca treaba sa fie mai nasoala?
  • 16.11.2008 - desi s-a trezit indispusa si nici nu mai vroia sa manance, azi i-a fost mai bine. S-a plimbat prin casa mai mult si m-a acompaniat la bucatarie cu indicatzii. a mancat si a fost vioaie. Osul acela a durut-o numai odata iar crampe n-a mai avut. Cand ma gandesc la ziua in care tre' sa merg sa iau rezultatul imi vine sa vomit rau si ma sfarsesc... Doamne ajuta-ma in ceasul acesta... Scoate-ma din jar...
  • 17.11.2008 - azi a fost mai bleaga si fara putere, a mancat putin si a durut-o "rinichiul drept" ... eu banuiesc ca-i coloana ca sta numai in pozitii care nu-i deranjeaza operatia. Azi am plans amandoua... Eu is epuizata numa' la gandu' analizei aleia si la ce urmeaza dupa. Doamne ajuta-mi si de data asta, te implor...
  • 18.11.2008 - azinoapte am visat ca m-am dus sa iau analiza si ma astepta una cu hartia in mana : "Cine e Ganea?" - "Eu! " - zic, "Asteptati un moment..." - si m-am trezit... nu mai pot.... Am vrut sa merg azi sa iau analiza dar... nu ma lasa mama sa merg fara ea. Ci-ca mergem maine impreuna.

11 comentarii:

adriana stanescu spunea...

Stimata doamna,
Verisoara mea se confrunta cu o situatie similara (diagnostic de chist pancreas, inca neoperat)si doreste sa va contacteze telefonic sau prin e-mail pentru unele lamuriri (nu se descurca pe blog). Numele ei este Monica, iar numarul ei de mobil 0766339073. Adresa mea de e-mail este adriana_stnsc@yahoo.com.
Va multumim anticipat.

Unknown spunea...

Ce s-a facut cu mama dv.pina la urna?
Fratele meu tocnai a primit un diagnostic de neoplasm de 25 mm la coada pancreasului. Rezultatele biopsiei n-au venit inca. Doctorii recomanda operatie rapida. Cum se poate sti daca e malign sau benign fara rezultatul biopsiei? La ce ne putem astepta? Cit de rapid se deterioreaza, daca Doamne fereste? Va rugam sa ne dati o parere. Dumnezeu e nadejdea noastra; Isus Hristos este Izvorul Tamaduirii si ne rugam fierbinte pentru miracolul Sau de vindecare. Sa va dea Dumnezeu sanatate si sa va binecuvinteze. Va multumim pentru bunavointa. E-mail: alsalceanu@yahoo.com

Unknown spunea...

Ce s-a facut cu mama dv.pina la urna?
Fratele meu tocnai a primit un diagnostic de neoplasm de 25 mm la coada pancreasului. Rezultatele biopsiei n-au venit inca. Doctorii recomanda operatie rapida. Cum se poate sti daca e malign sau benign fara rezultatul biopsiei? La ce ne putem astepta? Cit de rapid se deterioreaza, daca Doamne fereste? Va rugam sa ne dati o parere. Dumnezeu e nadejdea noastra; Isus Hristos este Izvorul Tamaduirii si ne rugam fierbinte pentru miracolul Sau de vindecare. Sa va dea Dumnezeu sanatate si sa va binecuvinteze. Va multumim pentru bunavointa. E-mail: alsalceanu@yahoo.com

Unknown spunea...

Stimata Doamna, sa intelegem ca tomografia facuta de Dr. Mirela Debretin nu a fost corect interpretata pe 21.07.2008 prin comparatie cu tomografia facuta de Dr. Ileana Racoveanu pe 13.10.2008 ? Eu caut informatii despre 4 doctori – printre care si Mirela Debretin – pentru a alege care din ei ar fi cel mai bun la interpretarea tomografiilor pe care urmeaza sa le fac si eu. Clarificarea Dvs. mi-ar fi de mare folos. Sper ca mama s-a recuperat total pana acum.
Cu multumiri,
Alex Spatarel

Unknown spunea...

Buna ziua as dori sa iau legatura cu dvs va rog .mama mea are aceeasi problema. 0768800589 ruxandra.croicu@yahoo.com

Unknown spunea...

Bună ziua stimată doamna. Dacă nu este cu supărare si nu deranjez cu intrebari,cum este cu sănătatea mama dumneavoastră? Vă întreb pentru că sunt si eu în aceeași situație de tr
ei ani, fac tot felul de investigații și nu știu cum sa fac si ce sa mai fac, sper din tot sufletul ca sunteti bine si ați depășit cu bine toate
încercările grele ale vieții 🙏❤ 😇🤗nr.meu 0728386206 tanasemaria772@gmail.com

Michteaux spunea...

Suntem in august 2020 si Mama inca e ok. Doamne Ajuta....

INA INA spunea...

Buna ziua .Am citit recent articolul d-vostra si m am speriat putin vazand ce ati trait in acea perioada urata
Ma bucur nespus ca ati trecut peste tot si ca mama d-voastra e bine in prezent.Sper sa ma puteti ajuta.Tot pentru mama mea intreb...si mamei mele i a fost descoperit un chist in urma cu 6 luni de aprox 15 mm ,dupa 6 luni a crescut cu 5 mm si ne am cam panicat.Nu a avut simptome si nu stim cauza cresterii acestui chist.Doctorul i a spus ca probabil va trebui inlaturat.Cum a reusit mama d voastra sa faca fata la tot?Din ce cauza tot continua sa creasca acest chist?ce facea gresit?Ma intreb ce ar putea mama sa faca pt a se feri ca el sa mai creasca.Chistul a fost inlaturat pana la urma?Mama d-voastra a urmat ceva regim,ce a facut in acest sens ?Chistul s a oprit la un momentdat sa creasca?Am inteles ca se poate si sparge?Daca da cum a reusit?A facut ceva in acest sens.Regim,miscare,operatie?Mama d-voastra e inca sub supraveghere o data la 6 luni?Ma bucur ca mama D-voastra e bine si ca ati reusit sa treceti peste.Sper sa ma puteti ajuta si ca intrebarile mele nu sunt prea multe.Multa sanatate pentru mama d-voastra.M-ati ajuta enorm daca imi raspundeti...doctorii nu ne soun nimic sa ne ajutw.Multumesc in avans in acest sens.O zi buna si un an nou cu sanatate.

Unknown spunea...

Buna ziua,am 32 ani si saptamana trecuta am descoperit cu ajutorul doamnei dr. Anca Sarbu(Spitalul Elias) o tumora maligna,12/10 mm:"insulinom prin leziune nodulara-caudala pancreatica" ,dupa 1 an de investigatii fara raspuns.
Povestea este foarte lunga dar vad ca nimeni nu a pomenit de insulinom pe pancreas,asa ca am scutrat-o.

Azi 4 aprilie 2021 m-am internat la spitalul Fundeni la dr Dumitrascu pentru interventie chirurgicala imediat ce vor fi locuri libere la terapie intensiva.
Astept cu incredere deplina in Domnul meu,si stiu ca El este in control si nimic nu mi se intampla fara voia Lui.Ii multumesc si pentru aceasta incercare si sper sa ma intorc cat mai repede la cei doi incerasi de acasa(copii).
Multa sanatate tuturor si nu uitati,Ii puteti cere sa fie alaturi de dumneavoastara oricat de greu va este,si El va va da putere si va alunga frica!
Dumnezeu sa va binecuvinteze!

Unknown spunea...

Bună ziua,v-ați operat la Dr Dumitrașcu? Cum este că medic și că om ?

Unknown spunea...

Buna ziua.scuze ca raspund asa tarziu.
Da,domnul doctor Traian Dumitrascu m-a operat.Este un medic foarte bun,vi-l recomand din toata inima.Nu este foarte comunicativ,dar este un om bun si un medic exceprional.Dumnezeu sa il tina sanatos!